Witamy na naszej stronie!

Strefa rodzica

STREFA I:

„Odpowiedzialny rodzic wie co powinno jeść jego dziecko”.

Rodzice powinni uzmysłowić sobie,  że są odpowiedzialni za przygotowanie dzieci do dorosłego życia poprzez wyrobienie prawidłowych nawyków odżywiania. Zdrowe odżywianie jest ważne nie tylko dla dziecka, ale również dla dorosłych. Nie ważne ile mamy lat - zawsze powinniśmy dbać o to, aby dostarczać organizmowi wszystkich niezbędnych witamin.

Spróbujmy odpowiedzieć sobie na pytania:

1. Dlaczego warzywa i owoce w diecie są tak ważne?

–         Dostarczają niezbędnych witamin i składników mineralnych.

–         Są źródłem cennego błonnika posiada on zdolność regulowania pracy przewodu pokarmowego, neutralizuje substancje toksyczne.

–         Wykazują działanie alkalizujące –a by nie doprowadzić do nadmiernego zakwaszenia organizmu.

–         Wspomagają wzrok

2. Czy wiesz dlaczego warto zadbać o odpowiednią ilość warzyw i owoców w diecie dziecka?

Warzywa i owoce:

–         wzmacniają odporność,

–         są przepisem na młodość,

–         są sprzymierzeńcami szczupłej sylwetki,

–         doskonale orzeźwiają,

–         zapobiegają chorobom układu sercowo – naczyniowego.

W codziennej diecie przez cały rok powinny znaleźć się owoce i warzywa.

Warzywa powinny być częścią prawie wszystkim posiłków.

W przypadku owoców zaleca się zachować zdrowy rozsądek, ze względu na zawartość cukrów prostych

3. Jak prawidłowo przygotować warzywa i owoce?

Większość witamin jest wrażliwa na działanie bardzo niskich, bądź wysokich temperatur.

Gotować warzywa krótko, bądź jedynie je blanszować.

Owoce wystarczy dokładnie umyć, ewentualnie odpestkować.

4. Co wpływa na spożycie warzyw i owoców?

Przede wszystkim czynniki osobiste, czyli preferencje smakowe, świadomość zdrowotna i podejmowana profilaktyka. Dużą rolę odgrywa również płeć - zdecydowanie więcej warzyw i owoców spożywają kobiety niż mężczyźni.

5. Czy każdego dnia można jeść te same warzywa i owoce?

Jeśli zależy nam na zdrowym odżywianiu i dostarczaniu organizmowi niezbędnych witamin i składników mineralnych, dieta powinna być jak najbardziej zróżnicowana. Im bardziej dieta jest urozmaicona, tym więcej korzystnych substancji dostarczamy organizmowi.